Dreamglow

Een complete make-over voor de webshop van Dreamglow

Dreamglow, een webshop gespecialiseerd in Koreaanse en Japanse cosmeticaproducten, wordt gerund door moeder Sophie en dochter Eline. Hun vorige webshop, gemaakt door een freelancer, voldeed totaal niet aan hun verwachtingen. Ze kregen geen ondersteuning, handleiding, of uitleg, waardoor ze voortdurend moesten worstelen met technische problemen. De zoekfunctie werkte niet, het afrekenen mislukte regelmatig, en de webshop was vrijwel onvindbaar op Google.

Met deze problemen in gedachten contacteerden Sophie en Eline ons. Aanvankelijk was hun vraag om de SEO van hun webshop te verbeteren, maar na een grondige analyse was het duidelijk dat een volledige heropbouw van de webshop de beste oplossing zou zijn.

dreamglow 7

Doelstellingen

Hoe wij online groei hebben gerealiseerd voor Dreamglow

Handige zoekfunctie

Dreamglow verkoopt heel wat producten. Om het makkelijk te maken voor bezoekers, hebben we een handige zoekfunctie ontwikkeld, die automatisch producten toont terwijl je aan het typen bent.

Dashboard voor klanten

Met WordPress en WooCommerce hebben we een handig dashboard ontwikkeld voor klanten waarin ze hun gegevens kunnen aanpassen en hun bestellingen kunnen beheren.

Mobiele navigatie

Dreamglow's marketing verloopt voornamelijk via TikTok, een platform voor mobiele apparaten. Met deze gedachte hebben we handige navigatieknoppen toegevoegd. Op deze manier valt de webshop eigenlijk zelfs te vergelijken met een app!

Veilig afrekenen met Mollie

Om het afrekenproces zo makkelijk mogelijk te maken, hebben we een koppeling gemaakt met Mollie, het meest gebruikte én veilige platform voor online betalingen. 

E-mailmarketing automatisatie

Een ideetje langs onze kant: bezoekers een kleine korting aanbieden wanneer ze zich aanmelden voor de nieuwsbrief. Wanneer je je e-mailadres achterlaat, krijg je automatisch een e-mail met een kortingscode van 15%. Een makkelijke manier om bezoekers om te zetten in klanten, én om je mailinglijst te vergroten. 

Nog niet uitgelezen? Lees gerust verder.