Hoger scoren op Google met SEO.
Search Engine Optimization, kortweg SEO is een strategie waarmee je op een organische manier hoger kan scoren in Google. Het is een strategie waarmee je de vindbaarheid van je website verhoogt door middel van relevante SEO blogs en content.
- Meer bezoekers naar je website.
- Sterkere posities in de zoekresultaten.
Vanaf €100 per maand.
Wat doet een SEO-expert juist?
Zoekwoordonderzoek.
Een zoekwoordonderzoek is het proces waarin een SEO-expert op zoek gaat naar relevante zoekwoorden voor jouw doelgroep/website. Op basis van populariteit en concurrentie maken we een lijst van zoekwoorden die we kunnen gebruiken om je online vindbaarheid te verbeteren.
Website aanmelden bij Google.
Een XML sitemap is een overzicht van alle pagina’s op je website. Hiermee kan een SEO-expert je website aanmelden bij Google Search Console waardoor zoekmachines je pagina’s sneller oppikken.
SEO rapportages.
Meten is weten! Een SEO-expert maakt rapportages op basis van aantal kliks, bezoekers en je relevante posities op Google.
Maandelijkse SEO blogs.
Wanneer je doelgroep iets opzoekt, wil je dat je website bovenaan komt te staan. Een sterke SEO-blog geeft een antwoord op de vraag van je bezoekers. Alleen zo kunnen we hoge posities garanderen.
Google Bedrijfsprofiel.
Met een Google Bedrijfsprofiel genereer je reviews en zet je je bedrijfsgegevens op Google Maps. Een SEO-expert koppelt je website hieraan.
Landingspagina's aanmaken.
Landingspagina’s met relevante zoekwoorden vormen de basis voor een sterke SEO-score.
SEO werkt op lange termijn, net als wij
Iedereen wil hoger scoren op Google. Dat is niet op 1-2-3 geregeld. SEO is namelijk een langetermijnstrategie die toch wel 3 tot 6 maanden tijd nodig heeft om resultaten te behalen. We zetten dan ook extra in op een aangename samenwerking op lange termijn. Hoe beter wij jou, je bedrijf en je werking kennen, hoe beter we hierop inspelen in de zoekmachines.
Hoe gaan we te werk?
1. SEO analyse
We beginnen met een uitgebreide SEO-analyse. We onderzoeken hoe je website momenteel presteert in de zoekmachines en we kijken of er eventuele kansen liggen. Daarnaast nemen we je website ook grondig door, zowel op technisch vlak als op vlak van content en site-structuur. Tot slot analyseren we ook je concurrenten en voor welke zoekwoorden zij scoren in de zoekmachines.
2. Zoekwoordonderzoek
Een zoekwoord is wat gebruikers intypen in de zoekmachines. We gaan grondig op zoek naar relevante zoekwoorden, gecategoriseerd op basis van populariteit en concurrentie. Een SEO-strategie staat of valt met een zoekwoordonderzoek. Want alleen zo kunnen we exact achterhalen wat we moeten doen, en waarover we moeten schrijven om je website beter te doen ranken.
3. Technische SEO
Wist je dat een groot deel van SEO ook technische aspecten omvat? Denk maar aan je website-snelheid, het aanmaken van een XML-sitemap en de optimalisatie van je meta tags. We optimaliseren de algemene structuur en opbouw van je website zodat ie tip-top in orde is voor de zoekmachines. Alleen zo kan Google je website zo goed mogelijk indexeren.
4. SEO blogs schrijven
De belangrijkste stap van het SEO-traject. Op basis van het zoekwoordonderzoek schrijven we SEO blogs waarin we relevante zoekwoorden gebruiken. Door hier goed op in te spelen zal Google je website oppikken en een hogere score geven op deze zoekwoorden. Een SEO blog kan bestaan uit nieuws, trends, tips, stappenplannen, …
5. Verbeteren van je online vindbaarheid
Het schrijven van SEO blogs zal ervoor zorgen dat je scoort op relevante zoekwoorden. De bedoeling is uiteraard ook dat je scoort met je diensten- en productpagina’s. Hoe meer blogs we schrijven, hoe meer rankings je zal veroveren en hoe hoger je website over het algemeen zal scoren. Je zal merken dat de blogs hun werk beginnen doen en dat je algemene online vindbaarheid verbetert.
6. Rapportage
Elk kwartaal bezorgen we je een rapportage van de behaalde resultaten. Je krijgt een duidelijk overzicht van het aantal bezoekers en je relevante posities op Google.
Hoe gaan we te werk?
1. SEO analyse
We beginnen met een uitgebreide SEO-analyse. We onderzoeken hoe je website momenteel presteert in de zoekmachines en we kijken of er eventuele kansen liggen. Daarnaast nemen we je website ook grondig door, zowel op technisch vlak als op vlak van content en site-structuur. Tot slot analyseren we ook je concurrenten en voor welke zoekwoorden zij scoren in de zoekmachines.
2. Zoekwoordonderzoek
Een zoekwoord is wat gebruikers intypen in de zoekmachines. We gaan grondig op zoek naar relevante zoekwoorden, gecategoriseerd op basis van populariteit en concurrentie. Een SEO-strategie staat of valt met een zoekwoordonderzoek. Want alleen zo kunnen we exact achterhalen wat we moeten doen, en waarover we moeten schrijven om je website beter te doen ranken.
3. Technische SEO
Wist je dat een groot deel van SEO ook technische aspecten omvat? Denk maar aan je website-snelheid, het aanmaken van een XML-sitemap en de optimalisatie van je meta tags. We optimaliseren de algemene structuur en opbouw van je website zodat ie tip-top in orde is voor de zoekmachines. Alleen zo kan Google je website zo goed mogelijk indexeren.
4. SEO blogs schrijven
De belangrijkste stap van het SEO-traject. Op basis van het zoekwoordonderzoek schrijven we SEO blogs waarin we relevante zoekwoorden gebruiken. Door hier goed op in te spelen zal Google je website oppikken en een hogere score geven op deze zoekwoorden. Een SEO blog kan bestaan uit nieuws, trends, tips, stappenplannen, …
5. Verbeteren van je online vindbaarheid
Het schrijven van SEO blogs zal ervoor zorgen dat je scoort op relevante zoekwoorden. De bedoeling is uiteraard ook dat je scoort met je diensten- en productpagina’s. Hoe meer blogs we schrijven, hoe meer rankings je zal veroveren en hoe hoger je website over het algemeen zal scoren. Je zal merken dat de blogs hun werk beginnen doen en dat je algemene online vindbaarheid verbetert.
6. Rapportage
Elk kwartaal bezorgen we je een rapportage van de behaalde resultaten. Je krijgt een duidelijk overzicht van het aantal bezoekers en je relevante posities op Google.
De kosten van een SEO-traject
Starter
€100
per maand
- 1 SEO blog per maand
- €100 per blog
- Rapportage per kwartaal
- Zoekwoordonderzoek
- Concurrentieanalyse
Groeier
€200
per maand
- 2 SEO blogs per maand
- €100 per blog
- Rapportage per kwartaal
- Zoekwoordonderzoek
- Concurrentieanalyse
Premium
€400
per maand
€4.800 per jaar
- 4 SEO blogs per maand
- €100 per blog
- Rapportage per maand
- Zoekwoordonderzoek
- Concurrentieanalyse
Starter
€120
per maand
- 1 SEO blog per maand
- €120 per blog
- Rapportage per kwartaal
- Zoekwoordonderzoek
- Concurrentieanalyse
Groeier
€240
per maand
- 2 SEO blogs per maand
- €120 per blog
- Rapportage per kwartaal
- Zoekwoordonderzoek
- Concurrentieanalyse
Premium
€480
per maand
- 4 SEO blogs per maand
- €120 per blog
- Rapportage per maand
- Zoekwoordonderzoek
- Concurrentieanalyse
Neem contact op
Meer bezoekers genereren naar je website met SEO?
Wil jij hoger scoren op Google met SEO? Neem dan gerust contact op via het contactformulier. Wij behandelen jouw aanvraag binnen 24u.
Veelgestelde vragen over SEO.
Wat is het verschil tussen SEO en SEA?
SEO en SEA zijn allebei strategieën om de vindbaarheid van een website in zoekmachines te verbeteren, maar ze verschillen in aanpak en uitvoering.
SEO, oftewel zoekmachineoptimalisatie, richt zich op het organisch verbeteren van de positie van je website in zoekresultaten. Dit omvat voornamelijk de content op de website zelf. Hierbij schrijven we maandelijkse SEO blogs en maken we extra landingspagina’s aan waar nodig. Het doel van SEO is om de website hoger te laten ranken in de onbetaalde zoekresultaten van zoekmachines zoals Google.
SEA, oftewel zoekmachine-adverteren, draait om betaalde advertenties in zoekmachines. Dit wordt gedaan via Google Ads, waarbij je betaalt om jouw advertenties bovenaan te plaatsen. SEA biedt directe zichtbaarheid en kan snel verkeer naar je website genereren, maar het vereist een budget omdat je betaalt voor elke klik (PPC – Pay Per Click).
Wanneer krijgen we resultaten te zien?
Met SEO duurt het doorgaans 3 tot 6 maanden vooraleer je resultaten te zien krijgt. Het is een langetermijnstrategie die jarenlang blijft geven. Aanvankelijk kan het zijn dat je niet veel resultaat zal zien. Maar SEO heeft namelijk een snowballeffect. Hoe langer je er in blijft investeren, hoe groter de impact op lange termijn.
Met SEA/Google Ads krijg je al sneller resultaten te zien, maar is de investering uiteraard ook groter.
Kunnen jullie mij een #1-ranking garanderen?
Heel kort: nee. We kunnen dit nooit garanderen en iedereen die dit wel beweert is keihard aan het bluffen. Wel kunnen we je garanderen dat we er alles aan doen om je zo hoog mogelijk te doen ranken.
Lig ik vast aan jullie?
Nee, voor onze SEO-trajecten werken we met een standaard opstartperiode van 6 maanden. Na dit traject krijg je een rapportage van de behaalde resultaten en onze prestaties en ben je helemaal vrij om het traject stop te zetten.